Aktualności

Regulamin na sezon 2019 zatwierdzony

Dziś PZM opublikował tegoroczny regulamin MPRC

Przygotowania do sezonu 2019 można już rozpocząć pełną parą, gdyż Polski Związek Motorowy zatwierdził regulamin tegorocznych Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross. Zmiany względem ubiegłego sezonu mają sprawić, że walka w mistrzostwach będzie jeszcze bardziej zacięta, a grono zawodników startujących w rallycrossie będzie się systematycznie powiększać.

O propozycjach zmian informowaliśmy już jakiś czas temu i większość anonsowanych pomysłów znalazła swoje odzwierciedlenie w finalnym regulaminie. Największą zmianą w sezonie 2019 jest oczywiście wprowadzenie klasy SuperCars Light. W tej kategorii obowiązywać będzie zakaz stosowania sekwencyjnej skrzyni biegów oraz zwężka przed turbosprężarką o średnicy 33 mm, ale także identyczne opony. Organizatorzy mistrzostw Polski w rallycrossie nawiązali współpracę z marką Federal, a modelem obowiązującym w SC Light będzie T-10 o wymiarach 20/63 R17 oraz 20/65 R18. Podobnie jak w przypadku klas SC Cup i RWD Cup, uczestnicy mistrzostw w klasie SC Light będą mogli zamawiać opony poprzez formularz dostępny na stronie mistrzostw.

Bez zmian pozostaje kwestia punktacji końcowej. W sezonie 2019 runda, w której kierowca wywalczył najmniejszy dorobek punktowy nie będzie wliczana do końcowej klasyfikacji. Tym samym o tytułach będzie decydowała suma punktów wywalczonych w sześciu z siedmiu rund. Zawodnicy wciąż nie będą musieli przejmować się jednymi zawodami, które nie poszły po ich myśli, lub w których nie mogli wziąć udziału. Tak jak w poprzednim sezonie, na Litwie wystartują również klasy markowe – RWD Cup i SC Cup. Warto również dodać, że wpisowe podczas każdych zawodów również nie uległo zmianie i zostało utrzymane na poziomie, obowiązującym w ubiegłym roku.

Inne są jednak zasady punktacji podczas poszczególnych weekendów. Od sezonu 2019 nie będą przyznawane punkty za półfinały, dzięki czemu frekwencja w klasie nie będzie miała wpływu na maksymalną pulę punktów możliwych do zdobycia w danej rundzie. Ponadto podczas każdych zawodów, będzie prowadzona osobna klasyfikacja Pań. Trzy zawodniczki, które zdobędą największą liczbę punktów w klasach markowych oraz grupie SuperNational i SuperCars zostaną uhonorowane pamiątkowymi pucharami.

Pozostałe propozycje zostały utrzymane zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Zjazd na Joker Lap ma być możliwy dopiero od drugiego okrążenia, dzięki czemu zaraz po starcie kibice zobaczą więcej zaciętej walki koło w koło. Zbyt wczesny zjazd na jokera będzie skutkował karą 30 sekund doliczaną do końcowego wyniku.

W sezonie 2019 likwidacji ulegają międzynarodowe karty zdrowia, a ważność badań na podstawie zaświadczenia lekarskiego będzie zakodowana w licencji. Zmiana dotyczy wszystkich dyscyplin sportu samochodowego, więc będzie obowiązywać także w Oponeo MPRC. Dodatkowo zagraniczni zawodnicy posiadający licencję federacji znajdującej się w obrębie Unii Europejskiej, w sezonie 2019 będą mogli punktować w poszczególnych rundach MPRC, jak również walczyć o tytuł mistrza Polski w rallycrossie.

Poszczególne klasy w grupach SuperNational (SN 1600, SN -2000 i SN +2000) oraz SuperCars (SuperCars Light) będą miały osobne biegi półfinałowe oraz finałowe, więc zawodnicy kwestie punktów oraz późniejszych tytułów w danej klasie będą rozstrzygać tylko między sobą – bez udziału kierowców z pozostałych klas. Najlepsi po kwalifikacjach przystąpią na koniec zawodów do biegów półfinałowych oraz finałowych dla grupy SuperNational i SuperCars. Warto jednak dodać, że ze względu na większą liczbę biegów półfinałowych i finałowych, skróceniu uległ niedzielny wolny trening.

Ramowa kolejność rozgrywania kwalifikacji, półfinałów i finałów podczas każdej z rund wygląda następująco:

Kolejność biegów kwalifikacyjnych:
Samochody SC Cup startować będą w oddzielnych biegach;
Samochody RWD Cup startować będą w oddzielnych biegach;
Samochody SuperNational ( SN 1600, SN – 2000, SN + 2000) startować będą w łączonych biegach;
Samochody SuperCars startować będą w łączonych biegach.

Kolejność biegów półfinałowych i finałowych:
SuperCars Light
SuperNational SN 1600
SuperNational SN -2000
SuperNational SN +2000
SC Cup
RWD Cup
SuperNational Grupa
SuperCars Grupa

Na koniec warto również nadmienić, że promotor cyklu cały czas prowadzi rozmowy z właścicielami obiektu, który jako trzeci obiekt w naszym kraju mógłby dołączyć do kalendarza jeszcze w tym sezonie. W przypadku takiego obrotu spraw liczba rund pozostanie taka sama, a jedynie zmianie ulegnie miejsce.

Regulamin Ramowy Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross 2019 znajdziecie pod tym LINKIEM.

Do najbliższego wydarzenia zostało:

06/07 April 2019

1. runda - Autodrom Słomczyn (MPRC) Autodrom Słomczyn

Czytaj więcej